I was playing with Syndicate Alchemist Pants (those 520 GS medium leg armor from faction shop - see picture below). A few days in I wanted to use the Syndicate Occultist Seal to swap bonuses to int+const - so I used my Seal on the armor and got an updated armor back; yet it was downgraded to a blue item in that process (see pictures below).
Concrete description:
Server: Opar
Player: xUnfrost
Lvl. 60
What did I do concretely?
I was in Reekwater settlement
Equipped 520 GS Medium Leg Armor (Syndicate Alchemist) with Cut Pristine Moonstone
Equipped 520 GS Light Head Wear Armor (Syndicate Alchemist) with Cut Pristine Moonstone
Buy 2x Syndicate Occultist Seal in Faction Shop
Go to Loom (Tier 2)
âCraftâ my updated Headwear with new Boni
âCraftâ my updated Legwear with new Boni
Bonuses are changed correctly, transformation worked fine for my light headwear but not for my leg armor.
Tbh. I am now doubting a little since I do not have a screenshot from before, but Iâm 99.31% sure since there were only 2 purple items in my inventory for armor all the time and now itâs just one Yet, I think there was a similar post also raised (Syndicate Alchemist Pants of the Occultist, Downgraded?) so it might be worth further investigation.
Hi,
das ist mit meinen Hosen genauso passiert. Das sind genau die gleichen Hosen. Du fragtest ja ob das die gleichen seien. Das sieht man dadran das in der Ăberschrift des Items ââAlchimistââ steht, wĂ€re das nicht die gleiche Hose wĂŒrde dann in der Ăberschrift Kabbalist zb. stehen. Du fragtest ihn ja auch ob er die richtige Hose gekauft hĂ€tte, was völlig egal ist, weil egal welche Hose er im Rang Alchimist (T5,Episch) kauft, dĂŒrfte sie nach dem Ăndern der Attribute (Werte) via Siegel keinen Boni verlieren respektive von Lila zu Blau werden.
Ărgerlich ist es total, ich hatte die Hose noch einmal gekauft nachdem ich die erste auf meine Magier Werte via Okkultisten Siegel auf Intelligenz/Konstitution umbauen wollte und dann die Blaue rauskam. Es passiert wieder das gleiche wenn man an der Schneiderei steht und die Hose via Siegel auf die richtigen Werte umbauen möchte. Man kann das ja vorher schon sehen. Die Hose wĂŒrde wieder Blau werden wie ganz oben vom Ersteller des Threads. Und die Cooldown Reduction wird runtergenommen. Ich wĂŒrde mich freuen wenn dieser Bug kurzfristig behoben werden könnte.